Tedavi Masrafımı Kendim Karşıladım
Tazminat talebinde gerekli belgeler
- Özel Sağlık Sigortası Hasta Bilgi Formu (Özel Sağlık Sigortası Hasta Bilgi formunun ilgili bölümlerinin sigortalı ve tedaviyi uygulayan doktor tarafından doldurulmuş ve imzalanmış olması gerekmektedir.)
Belirtilen forma Hasar Yardım sayfamızda “Bilgi Al” kısmından ulaşabilirsiniz. - Tüm giderlerin fatura asılları ve fatura dökümleri
- Rahatsızlığın teşhisine ilişkin tetkiklerin sonuçları ve doktor istem kağıdı
- Yatışlı tedavilerde Özel Sağlık Sigortası Hasta Bilgi Formu ile birlikte operasyon raporu ve hasta çıkış epikrizi
- Tedavi gerektiren durumun trafik kazası sonucu meydana gelmesi halinde, alkol raporu, adli rapor ve trafik kazası raporu; trafik kazası dışında bir kaza olması durumunda ise alkol raporu, adli rapor ve sigortalı beyanı
- İlaç geri ödemesi için reçetenin aslı, ilaç kupürleri ve eczaneden alınan kasa fişi veya fatura
- Sinüzit ameliyatlarından önce sigortalıya ait paranazal sinüs tomografisinin aslı
- Fizik tedavilerde, tedaviyi gerektiren görüntüleme sonuçları (MR, tomografi, ultrason..vb.) ve ayrıntılı doktor raporu (fizik tedavinin kaç seans uygulandığı ve yapılan fizik tedavinin ayrıntılı dökümü)
- Kemoterapi tedavi şeması
- Yurtdışında yapılan tedaviler için, yukarıda belirtilen evraklar ile birlikte rapor ve tetkiklerin Türkçe tercümeleri, ödemenin yapıldığına dair belge (kredi kartı ekstresi veya kredi kartı slibi, havale dekontu), pasaportun ön yüzü ile birlikte ilgili giriş-çıkış tarihlerini görebileceğimiz sayfalarının fotokopileri
- Diş tedavi teminatı olan kurumsal poliçe sahibi sigortalılarımız için diş tedavi şeması ve diş panoramik röntgen sonucu
- Gözlük teminatı olan kurumsal poliçe sahibi sigortalılarımız için gözlük reçetesi ve gözlük garanti belgesi
- Ödeme tutarı 20.000 TL üzeri olacak dosyalar için sigortalımıza ait nüfus cüzdanı fotokopisi
Anlaşmalı Sağlık Kurumuna Gittim
YATIŞSIZ TEDAVİ SÜRECİ
- Sigortalımız Anadolu Sigorta ile anlaşmalı olan sağlık kuruluşuna gider.
- Anlaşmalı Kurumlar bankosuna giderek Gemici Sigorta’lı olduğunu beyan eder. (Sağlık sigortası kartı veya TCKN bilgisi içeren kimlik belgesi ile) Kurumda göreceği tedaviye ait hasta bilgi formu ve tetkik istem belgesi ile provizyon sistemine gerekli bilgileri girilerek provisyon talebinde bulunulur.
- Provizyon sistemi, poliçe özel ve genel şartları, istisnai durumları kontrol ederek söz konusu tedavinin Gemici Sigorta tarafından karşılanma durumunu bildirir. Kurum yetkilisi işlem ile özet bilgi ve ibranameyi sigortalıya sunar ve imzalaması istenir.
Provizyon değerlendirme süreci
Onay: Sistemden alınan provizyon ibranamesi, Gemici Sigorta tarafından ödenen tutarı, katılım payını içeren ibranameyi görerek sigortalımız tarafından gerekli katılım payı ödenerek işlem sonuçlandırılır.
Ret: Poliçe teminatları kapsamında olmayan giderler veya teminat limitleri dışında kalan harcamalara ilişkin karşılanmayan giderler, anlaşmalı kurum ile şirketimiz arasında bulunan fiat protokolü (indirimli) üzerinden sigortalımıza fatura edilmesi sağlanır.
YATIŞLI TEDAVİ SÜRECİ
- Sigortalımız Anadolu Sigorta ile anlaşmalı olan sağlık kuruluşuna gider.
- Cerrahi müdahale veya medikal tedavi gerektiren durumlarda, hekim tarafından doldurulan form imzalandıktan sonra kurum yetkilisi Gemici Sigorta’ya Faks veya E-posta kanalı ile yazılı olarak başvuruda bulunur.
- Kurum yetkilisi gönderdiği formu takip etmek üzere Gemici Sigorta’nın web sitesindeki provizyon sayfasından süreci takip eder bilgilendirme mesajlarını alabilir; karar sonucunu görüntüleyebilir. İhtiyaç halinde ise 0 232 441 98 88 – 0 232 402 71 71 numaralı provizyon hattından provizyon merkezine ulaşarak detaylı bilgi alabilir.
Taburcu (çıkış) İşlemleri
Taburcu aşamasında sigortalımızın anlaşmalı kurum tarafından hazırlanan proforma fatura ve ekindeki belgeleri yazılı olarak provizyon merkezine ulaştırır. Provizyon sisteminden taburculuk süreci hakkında anlık bilgi sorgulanabilmektedir.
Verilen provizyon ile uygulanan tedavinin uyumu proforma fatura ile karşılaştırılarak, nihai rakamsal onay verilir.
Onay bilgisi veya ek bilgi istenmesi durumu mevcut ise provizyon sisteminden anlaşmalı kuruma bildirim yapılır. Teminat limitleri dahilinde ya da poliçe kapsamı dışındaki tutarlar ( özel harcamalar vb ) ile şirketimizin karşıladığı tutar ibranmede belirlenerek anlaşmalı kuruma bildirim yapılır.
-
Previous Post
Oto Branşı Hasar Süreci
-
Next Post
ALO KTT ÇAĞRI MERKEZİ