
Hasar İhbarının Alınması
Nakliyat emtia, gezinti teknesi (yat), tekne makine, taşıyıcı sorumluluk hasar ihbarları Gemici Sigorta Hizmetleri ve hasar işlemleri hattından 7 gün 24 saat telefonla; Oto Dışı Hasar Müdürlüğü ve ihbar almaya yetkili acentelerimizce telefon, mektup, faks, internet ve e-mail yoluyla alınır.
Aşağıda yer alan poliçelere ilişkin hasar ihbarlarının ise 0 232 441 98 88 – 0 532 202 53 57 numaralı telefonlarımıza; ilber@gemicisigorta.com.tr adresine veya kargo ile Oto Dışı Hasar Müdürlüğü’ne gönderilmesi gerekmektedir.
- LİMAN VE TERMİNAL İŞLETENLERİ SORUMLULUK SİGORTA POLİÇESİ
- GEMİ TAMİRCİLERİ SORUMLULUK SİGORTA POLİÇESİ
- MARİNA İŞLETENLERİ SORUMLULUK SİGORTA POLİÇESİ
Nakliyat Emtia Sigortası Hasar Anında Yapılacak İşlemler
-Riziko gerçekleştikten sonra, sigortalı, sigortalı değilmişçesine hasarın büyümesini önlemek amacıyla gerekli tedbirleri alarak hasara uğrayan emtiayı şirket yetkilisinin veya görevlendirilen eksperin görebilmesi için hazır hale getirmelidir.
-Sigortalının, rücu haklarımızın korunması için eşyanın tesliminden itibaren 7 gün içinde (pazar günleri ve resmi tatiller hariç) taşıyana bildirim yapması şarttır. Deniz taşımalarında gemiye bildirim süresi 3 gündür.
-Sigorta Ettiren/Sigortalı veya alıcı, şirketimizle ya da en yakındaki Lloyd’s acentesi ile hemen irtibata geçerek hasarı tespit ettirmeli ve zarardan sorumlu taşıyana /gemi donatanına rücu edilebilmesi için gerekli tüm girişimleri tamamlamalıdır. Denizyolu taşımalarında donatan veya geminin “P and I” klüp sigortacısından zararın tazmini için yeterli güvence teşkil edecek şekilde banka teminat mektubu elde etmelidir. Teminat alınamaması durumunda gemiye tedbir konulması yoluna gidilmelidir. Karayolu, havayolu ve demiryolu taşımalarında aynı şekilde taşıyandan garanti alınmalıdır.
Yat Asistans Hizmeti
Gemici Sigorta Hizmeti ilgili sözleşme şartlarına tabi olarak gezinti teknesi poliçesi kapsamına dahil edilebilmektedir. Gemici Sigorta Hizmetine ihtiyaç duyulan hallerde 0 232 441 98 88 – 0 532 202 53 57 telefon numarasına ihbarda bulunulması gerekmektedir. Ancak sigortalı tarafından asistans hizmet talebi ile Şirketimizin aranması halinde, sigortalılarımız herhangi bir kayıt düşülmeksizin ilgili asistans firmasına yönlendirilir.
İhbarın Ekspere Bildirimi
Şirketimizce hasar gören kıymetin niteliği, hasarlı kıymetin bulunduğu yer ve hasar tutarı dikkate alınarak, konuyla ilgili deneyim ve bilgisi yeterli olan, en uygun eksper görevlendirilir. Sigortalılarımız veya hak sahiplerinin de eksper atama hakkı bulunmaktadır. Bu hakkı kullanmak isteyenler ekspertiz ücretlerini kendileri karşılayacaklardır.
Evrak Tamamlama
Hasar durumunda poliçe ekinde ve ayrıca web sitemizde belirtilen gerekli belgelerin tamamlanıp tamamlanmadığı kontrol edilir. (İhtiyaç duyulması halinde listede belirtilmeyen ancak hasarın özelliğine göre ilgili hasar dosyası için gerekli olan ek belgeler de istenebilir.)
Hasar Dosyası İnceleme ve Onay
Dosya sorumlusu, dosyanın cinsine göre evrakı tam olan hasar dosyasını,
- Prim ödeme,
- Teminat uygunluğu,
- Genel ve özel şartlara uygunluk,
- Alınan özel indirimlere uygunluk,
- Olayın doğruluğu,
- Eksper tarafından tespit edilen hasar tutarının uygunluğu
açısından kontrol eder. Gerekli görülmesi halinde acenteden, anlaşmalı sağlık kurumundan sigortalıdan ya da olayın özelliğine göre ilgili üçüncü kişilerden netlik kazanmayan durumla ilgili evrak/bilgi istenir.
Tüm dokümanları toplanan, incelenen ve tazminatın ödenmesine engel durum teşkil etmeyen hasar dosyası ödenmek üzere hazırlanır. Sigortalı tarafından poliçede yazılı özel indirimlere uyulmamış olması, poliçenin muafiyetli olması ya da tazminat miktarını sınırlandıran başka hususların olması durumunda ilgili klozlar gereği hasar tazminatından indirim yapılır. Eksik sigorta olması durumunda genel şartlar, özel şartlar ve klozlar çerçevesinde işlem yapılır.
Sigortalı emtianın/yatın çalınması halinde, poliçelerimizde belirtilen hüküm çerçevesinde, çalınmış olan emtianın/yatın bulunması için ilgili makamlarca yapılacak araştırmaların poliçede belirtilen süre içinde sonuç vermemesi ve çalınan emtianın/yatın bulunamadığına dair resmi belgenin ilgili birime iletilmesi gerekir. Ekspertiz raporu ve diğer belgeler incelenerek tazminatın ödenmesine engel bir durum bulunmuyorsa ödeme hazırlanır.
Hasar Ödemesi
Hasar ödemeleri sigortalılarımıza havale / EFT yoluyla veya talep etmeleri halinde Türkiye İş Bankası A.Ş. Şubeleri aracılığıyla yapılmaktadır.
HAVALE / EFT ÖDEMESİ
Tazminat ödemelerini havale/EFT olarak talep eden sigortalılarımızın ilgili formu doldurarak iletmeleri halinde tazminat ödemelerinin hesaplarına aktarımı sağlanabilmektedir.
BANKA ÖDEMESİ
Sigortalılarımız kimlikleri ile beraber poliçe numaralarını belirterek, Türkiye İş Bankası A.Ş. Şubelerinden tazminat ödemelerini alabilmektedirler.
20.000 TL üzerindeki hasarlara ilişkin yapılacak ödemelerde yasal zorunluluk gereği ekli evrak talep edilmektedir.
Sovtaj
Sovtaj Uygulama Esasları hükümleri çerçevesinde hasarlı kıymetlerin satışı yapılır.
Hasar sürecinin tamamlanması dosya inceleme aşamasında ek belgeler istenebilir.
-
Previous Post
Mühendislik Branşı Hasar Süreci
-
Next Post
Oto Branşı Hasar Süreci