Hasar İhbarının Alınması

Sorumluluk branşı hasar ihbarları Gemici Sigorta Hizmetleri ve hasar işlemleri hattından 7 gün 24 saat telefonla; Oto Hasar Müdürlüğü, Oto Dışı Hasar Müdürlüğü, Online OSİ’ler ve ihbar almaya yetkili acentelerimizce telefon, mektup, faks, internet ve e-mail yoluyla alınır.

Yalnızca aşağıda belirtilen poliçelere ilişkin meydana gelebilecek hasar ihbarlarının 0 232 441 98 88 – 0 232 402 71 71 numaralı faksa veya kargo ile Oto Dışı Hasar Müdürlüğü’ne gönderilmesi gerekmektedir.

Mesleki Sorumluluk Sigorta Poliçesi

Tüpgaz Zorunlu Sorumluluk Sigorta Poliçesi

Tehlikeli Maddeler ve Tehlikeli Atık Zorunlu Sorumluluk Sigorta Poliçesi

Tibbi Kötü Uygulamaya Ilişkin Zorunlu Mali Sorumluluk Sigorta Poliçesi

Uçak Sigorta Poliçeleri

İhbar alınırken, ihbarda bulunan kişi hasarda istenen belgeler hakkında bilgilendirilerek yönlendirilir.

İhbar alınırken özellik arz eden durumlar aşağıda belirtilmektedir.

İHBARIN EKSPERE BİLDİRİMİ

Şirketimizce hasar gören kıymetin niteliği, hasarlı kıymetin bulunduğu yer ve hasar tutarı dikkate alınarak, konuyla ilgili deneyim ve bilgisi yeterli olan, en uygun eksper görevlendirilir.

Sigortalılarımız veya hak sahiplerinin de eksper atama hakkı bulunmaktadır. Bu hakkı kullanmak isteyenler ekspertiz ücretlerini kendileri karşılayacaklardır.

Evrak Tamamlama

Hasar durumunda poliçe ekinde ve ayrıca web sitemizde belirtilen gerekli evrakın tamamlanıp tamamlanmadığı kontrol edilir. (İhtiyaç duyulması halinde listede belirtilmeyen ancak ilgili hasar dosyası için gerekli olan ek belgeler de istenebilir.)

Hasar Dosyası İnceleme ve Onay

Dosya sorumlusu, dosyanın cinsine göre evrakı tam olan hasar dosyasını,

  • Prim ödeme,
  • Teminat uygunluğu,
  • Genel ve özel şartlara uygunluk,
  • Alınan özel indirimlere uygunluk,
  • Olayın doğruluğu,
  • Eksper tarafından tespit edilen hasar tutarının uygunluğu

açısından kontrol eder. Gerekli görülmesi halinde acenteden, anlaşmalı sağlık kurumundan sigortalıdan ya da olayın özelliğine göre ilgili üçüncü kişilerden netlik kazanmayan durumla ilgili evrak/bilgi istenir.

Tüm dokümanları toplanan, incelenen ve tazminatın ödenmesine engel durum teşkil etmeyen hasar dosyası ödenmek üzere hazırlanır. Sigortalı tarafından poliçede yazılı özel indirimlere uyulmamış olması poliçenin muafiyetli olması ya da tazminat miktarını sınırlandıran başka hususların olması durumunda ilgili klozlar gereği hasar tazminatından indirim yapılır.

Eksik sigorta olması durumunda Genel Şartlar, Özel Şartlar ve Klozlar çerçevesinde işlem yapılır.

Ekspertiz raporu ve diğer belgeler incelenerek tazminatın ödenmesine engel bir durum bulunmuyorsa, azami sorumluluk limitini geçmemek üzere ödeme hazırlanır.

Hasar Ödemesi

Hasar ödemeleri sigortalılarımıza havale/ EFT yolu veya talep etmeleri halinde Türkiye İş Bankası A.Ş. Şubeleri aracılığıyla yapılmaktadır.

20.000 TL üzerindeki hasarlara ilişkin yapılacak ödemelerde yasal zorunluluk gereği ekli evrak talep edilmektedir.

HAVALE / EFT ÖDEMESİ

  • Tazminat ödemelerini havale/EFT olarak talep eden sigortalılarımızın ilgili formu doldurarak iletmeleri halinde tazminat ödemelerinin hesaplarına aktarımı sağlanabilmektedir.

BANKA ÖDEMESİ

  • Sigortalılarımız kimlikleri ile beraber poliçe numaralarını belirterek, Türkiye İş Bankası A.Ş. Şubelerinden tazminat ödemelerini alabilmektedirler.

Sovtaj

Sovtaj Uygulama Esasları hükümleri çerçevesinde hasarlı kıymetlerin satışı yapılır.

Hasar sürecinin tamamlanması dosya inceleme aşamasında ek belgeler istenebilir.

Post a comment

Your email address will not be published.